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Die einzige deutschsprachige Lesbenzeitschrift aus der Schweiz erschien während 30 Jahren in Zürich von 1975 bis 2005. Sie wurde zuerst von der Homosexuellen Frauengruppe Zürich, und nach deren Auflösung 1980, von der jeweiligen Redaktionsgruppe herausgegeben. Die Redaktion war unabhängig und hatte ihren Sitz im Frauenzentrum Zürich. Von 1975 bis 1985 wurde die Zeitschrift über den Frauenbuchvertrieb Berlin auch in Deutschland und Österreich verkauft, danach nur über Abonnemente sowie Direktverkauf in der Schweiz. Die Zeitschrift erschien nacheinander unter vier verschiedenen Namen: Lesbenfront (1975-1986 ), Frau Ohne Herz (1986-1995), die (1996-2003) und Skipper (2004-2005).
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In den 90er Jahren gründeten einige Geschichtsstudentinnen an der Universität Zürich aus Unzufriedenheit über das fehlende Angebot zur Frauengeschichte eine Historikerinnengruppe mit eigener Zeitschrift. Als Zeitschrift für feministische Anliegen und Geschlechterfragen geht RosaRot heute den Ursprüngen der Frauenemanzipation nach und schlägt den Bogen von der Geschichte der Frauenkämpfe zu den Geschlechterdiskursen.
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Os capítulos reunidos neste livro contribuem para o debate sobre o trinômio gênero, direito e relações internacionais. Estes fatores nascem da inquietação intelectual e do desejo de adensar as reflexões públicas em sentido amplo no Brasil, a partir da troca de ideias entre academia e sociedade. Neste livro, pesquisadoras com trajetórias acadêmicas e inserções institucionais distintas analisam o debate teórico sobre feminismo nos campos da teoria política e da teoria de relações internacionais, considerando diferentes aspectos dos direitos das mulheres nas instituições internacionais e o gênero sob um viés cosmopolita.
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A Rede Mulheres Vivas (RMV) tem por missão prevenir e intervir na violência sobre as mulheres, como posicionamento político e ideológico. Tendo em vista a natureza da Rede Mulheres Vivas e sua ideologia, pesquisadoras de vários países e instituições discutiram as bases e funcionamento da Rede consubstanciado em texto intitulado "Manifesto da Rede" (em anexo). Nesta perspectiva tem promovido os Seminários da Rede Mulheres vivas, com o objetivo de contribuir para a redução da violência contra as mulheres e dar visibilidade a este grave problema vivenciado ainda nos nossos dias por muitas mulheres. Em 2021, o II Seminário da Rede Mulheres Vivas abriu a possibilidade de outros pesquisadores e pesquisadoras apresentarem trabalhos derivados de pesquisas em andamento ou finalizadas e, nesse sentido, os convidou a participarem do presente livro com suas pesquisas em formato de capítulos. O tema do II Seminário foi "Mulheres em tempos de pandemia" com o objetivo de refletir sobre os problemas vivenciados pelas mulheres considerando a diversidade de gênero, raça/etnia e classe neste grave momento de pandemia, considerado um problema global de saúde pública.
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" ... refereed journal that demonstrates the broad range of applications for feminist theory and methodology, as well as gives emerging feminist scholars a venue for their work. Besides articles, the journal will contain essays, editorials, book reviews, and new books in print"--Mandate.
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Le roman L'homme ralenti de John M. Coetzee dépeint une relation de care entre Paul Rayment, accidenté et handicapé, et son aide à domicile Marijana. Transformé en terrain d'enquête, ce roman permet alors d'étudier le lien entre care et littérature. Il met également en scène les travailleuses domestiques (nounous, aides-soignantes, aides à domicile), révolutionnant l'ordre symbolique et renversant leur condition d'invisibilité. S'appuyant sur la critique littéraire féministe, et à partir du personnage de la travailleuse de care, l'auteure envisage la déconstruction de la notion d'héroïsme, proposant celle d'« héroïnisme ». Cette étude vise à convaincre lectrices et lecteurs de l'importance d'intégrer les problématiques contemporaines du care dans les études littéraires et de l'utilité de remettre en cause, de façon critique, la distinction souvent faite entre « fiction » et « réalité ». Docteure en études de genre et littératures comparées, Laura Marzi est critique littéraire, écrivaine et traductrice. Active dans le milieu des féminismes italiens et dans la presse, elle a publié plusieurs articles scientifiques et traductions. John M. Coetzee's novel "Slow Man" depicts a care relationship between Paul Rayment, an accident victim with a disability, and his home helper Marijana. Transformed into a field investigation, this novel allows us to study the link between care and literature. It also features domestic workers (nannies, care assistants, home helpers), revolutionising the symbolic order and overturning their invisible status. Drawing on feminist literary criticism, and based on the character of the care worker, the author considers the deconstruction of the notion of heroism, by proposing instead the notion of "heroinism". This study aims to convince readers of the importance of integrating contemporary care issues into literary studies and of the usefulness of critically questioning the distinction often made between "fiction" and "reality".
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Quelle est la place des femmes dans l'industrie du spectacle du XIXe siècle au-delà des métiers de performance très exposés qu'exercent les actrices, chanteuses, et danseuses ? Comment les femmes qui dirigent une salle ou une troupe peuvent-elles se frayer un chemin dans un milieu socio-économique considéré principalement comme une affaire d'hommes ? Comment être autrice, organisatrice de tournées et de programmations, critique littéraire, écuyère ou maîtresse de ballet ? Dans une perspective pluridisciplinaire et internationale, ce volume propose des interprétations et des réponses à ces enjeux qui embrassent le monde du spectacle dans sa diversité et sa complexité. Les contributrices proposent de jouer au féminin l'adaptation à un milieu socio-professionnel masculin, entre défi des préjugés et mimétisme, censure, voire autocensure, et affirmation de soi, utilisation avisée des aléas de la vie familiale et professionnelle et création de nouveaux réseaux.
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''Rethinking Japanese Feminisms'' offers a broad overview of the great diversity of feminist thought and practice in Japan from the early twentieth century to the present. Drawing on methodologies and approaches from anthropology, cultural studies, gender and sexuality studies, history, literature, media studies, and sociology, each chapter presents the results of research based on some combination of original archival research, careful textual analysis, ethnographic interviews, and participant observation. Building on more than four decades of scholarship on feminisms in Japanese and English, as well as decades more on women's history, this book offers a diverse and multivocal approach to scholarship on Japanese feminisms unmatched by existing publications. It will be at home in the hands of students and scholars, as well as activists and others interested in gender, sexuality, and feminist theory and activism in Japan and in Asia more broadly.
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Rural spaces are connected with different cultural, economic, social and political codes and meanings. In this book these meanings are analysed trough gender. The articles concretely show the process of producing gender and the ways in which accepted gender-based behaviour has been constructed at different times and in different groups. Discussion of gendered spaces leads to wider questions such as power relations and displacement in society. The changing rural processes are analysed on the micro level, and the focus is set on how these changes affect people's everyday lives. Answers are looked for questions like how are individuals responding to these changes? What are their strategies, solutions and tactics? How have they experienced the change process?.
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Vielen Menschen nutzen täglich Pornographie. Doch was erregt, erregt auch Anstoß - aktuell vor allem im Rahmen zweier Debatten: der sogenannten Pornographisierung der Gesellschaft und der Popularisierung von alternativen Pornographien. Nathan Schocher zeigt, dass diese Debatten in einem transgressiven Charakter der Pornographie wurzeln. In der Auseinandersetzung mit den philosophischen Konzepten von Foucault und Bataille sowie feministischer Pornographie-Kritik von Butler und Preciado entwickelt er ein Instrumentarium, mit dem sich ein differenziertes Bild des transgressiven Charakters der Pornographie zeichnen lässt.
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